Na rynku jest wiele kursów strzyżenia psów i należy dobrze się zastanowić który z nich wybrać.
1. Cena kursu – to może nie najważniejsze kryterium ale jednak istotne.
2. Stosunek ceny do czasu trwania kursu, czy np kwotę 3 tys. płacimy za dwa tygodnie czy za cztery tygodnie.
3. Czas trwania kursu jest ważny nie tylko ze względu na stosunek do ceny ale i na umiejętności, których dzięki kursowi nabywamy. Groomingu to przede wszystkim zdolność manualna i im więcej mamy czasu na ćwiczenie tym lepiej. Z naszych doświadczeń wynika że optymalny czas na wyćwiczenie umiejętności groomowania to 4 tygodnie.
4. Ilość osób na kursie, jeżeli mamy kurs na którym przy jednym stole pracuje dwie osoby to mają one znacznie więcej czasu na pracę z psem niż gdy przy tym stole jest pięć osób.
5. Długość istnienia salonu w którym prowadzimy kurs. Można się uważać za dobrego groomera jak się ostrzyże co najmniej tysiąc psów co zajmuje przy dużym ruchu przynajmniej rok. Należy też wsiąść pod uwagę, że niemal żaden salon w pierwszym roku po otwarciu nie ma klientów wielu bo najpierw musi sobie wyrobić markę.
6. Przekazywanie dodatkowych informacji takich jak wiadomości z zakresu zachowania psa, kosmetologi, porad w otwarciu firmy. Jeżeli Państwo płacą niemałą sumę za kurs należy wymagać od prowadzących możliwe najszerszych informacji. Zakres wiedzy jaki przekazywany jest na kursie świadczy też o prowadzących kurs bo widać czy to firma ograniczająca się do wąskiej dziedziny wiedzy czy też otwarta na nowości i rozszerzająca zasób swoich wiadomości.